Informacja odnośnie przyciemniania szyb udostępniona przez Instytut Szkła i Ceramiki. |
Cytaty:
.....Problem stanowi jednak brak możliwości
pomiaru przepuszczalności światła podczas kontroli drogowej a nawet w
stacji diagnostycznej. Wprowadzono zatem obowiązek rejestracji firm świadczących
usługi w zakresie przyciemniania szyb samochodowych foliami, a folie
przyciemniające zostały przebadane na zgodność z wymaganiami
regulaminu R43 ECE przez importerów tych folii w trybie zleconym
Instytutowi Szkła i Ceramiki Oddział w Krakowie Szyby samochodowe
przyciemniane foliami powinny mieć dodatkowe oznakowanie (najlepiej w
pobliżu znaku homologacji) o wyglądzie: R43-00XXX-ISiC, gdzie 00XXX
oznacza prowadzony przez Instytut numer rejestru firmy świadczącej usługę.
Właściciel samochodu powinien też otrzymać stosowne zaświadczenie
od firmy przyciemniającej szyby. Przykład zaświadczenia o instalacji
folii podano niżej (nie jest to jednak wzór znormalizowany, a jedynie
zalecany). Dopuszczalne są inne formy zaświadczeń zawierające co
najmniej wymienione dane i w formacie wielkości typowej dla dokumentów
( nie kserokopia świadectwa z badań ISiC -formatu A4)........
.....Ponieważ szyby hartowanej nie można
obrabiać (przecinać), to ekspertyzy tego typu mogą być wykonywane w
naprawdę wyjątkowych wypadkach. Wymaga to odklejenia naklejonej
folii i jest to badanie niszczące. Brak jest urządzeń
(spektrofotometrów) do pomiaru przepuszczalności światła na szybie
zamontowanej w samochodzie.....
Link do strony http://www.isic.krakow.pl/dzial_w_s.html.
|