Informacja odnośnie przyciemniania szyb udostępniona przez Instytut Szkła i Ceramiki.

 

Cytaty:
 
.....Problem stanowi jednak brak możliwości pomiaru przepuszczalności światła podczas kontroli drogowej a nawet w stacji diagnostycznej. Wprowadzono zatem obowiązek rejestracji firm świadczących usługi w zakresie przyciemniania szyb samochodowych foliami, a folie przyciemniające zostały przebadane na zgodność z wymaganiami regulaminu R43 ECE przez importerów tych folii w trybie zleconym Instytutowi Szkła i Ceramiki Oddział w Krakowie Szyby samochodowe przyciemniane foliami powinny mieć dodatkowe oznakowanie (najlepiej w pobliżu znaku homologacji) o wyglądzie: R43-00XXX-ISiC, gdzie 00XXX oznacza prowadzony przez Instytut numer rejestru firmy świadczącej usługę. Właściciel samochodu powinien też otrzymać stosowne zaświadczenie od firmy przyciemniającej szyby. Przykład zaświadczenia o instalacji folii podano niżej (nie jest to jednak wzór znormalizowany, a jedynie zalecany). Dopuszczalne są inne formy zaświadczeń zawierające co najmniej wymienione dane i w formacie wielkości typowej dla dokumentów ( nie kserokopia świadectwa z badań ISiC -formatu A4)........
 
 
.....Ponieważ szyby hartowanej nie można obrabiać (przecinać), to ekspertyzy tego typu mogą być wykonywane w naprawdę wyjątkowych wypadkach. Wymaga to odklejenia naklejonej folii i jest to badanie niszczące. Brak jest urządzeń (spektrofotometrów) do pomiaru przepuszczalności światła na szybie zamontowanej w samochodzie.....